I Oslo sentrum går Morten Borgersen med planer om ekspansjon og selskapet Mobo Sportsholding blir stiftet når man i 1999 åpner en ny butikk i Vika. Året etter åpner en tredje butikk på Grorud. Lønnsom drift, kjente merkevarer og gode kjøp er stikkord som gjør butikkene attraktive. Samme året kjøper derfor selskapet Sportskameratene seg opp som medeiere i Mobo Sportsholding.
I 2001 er det tid for et nytt kapittel i Anton-historien. Selskapene Anton Sport og Mobo Sportsholding fusjonerer og Anton Sport, slik det fremstår i dag, er skapt. I fusjonen inngår Anton-butikkene: Stabekk, Bekkestua, Sjølyst, Sandvika samt Mobos butikker på Colosseum, Vika og Grorud. Visjonen er å videreføre den tradisjonelle faghandelen i en moderne og spennende drakt. Den oransje fargen ble valgt for å være tydelig og annerledes. Anton Sport skal være best på merkevarer og service.
Kjeden er i medvind og blir i 2006 kåret til «Årets sportsbutikk» og i 2007 «Årets handels- og servicebedrift» i Oslo. De ansatte er en viktig faktor til suksessen. Det blir raskt tydelig at dyktige og lidenskapelige selgere utgjør hjertet i Anton Sport. Gleden er derfor stor når resultatet i 2007 fører til at hele kjeden reiser til nettopp St. Anton.
Gledesrusen går midlertidig fort over når finanskrisen slår til for full kraft. Etter mange år med høy vekst er det nå «back to basic». Alle nyetableringer blir skrinlagt og organisasjonen blir trimmet på toppen. Uten planer om ekspansjon er det heller ikke behov for en stor administrasjon.
Etter et tøft 2008 rettes blikkene fremover. Anton blir en del av Sport 1 systemet, men beholder sin eierstruktur. Fremdeles er det Morten Borgersen som står ved roret, støttet av blant annet Per Anton Hansen. Med kostnadskutt og entydig fokus på eksisterende butikker begynner ting sakte, men sikkert igjen å peke oppover.
Med en dreining av markedet mot en stadig mer digital hverdag, og et helhetlig uttrykk i alle flater, har man de senere år lagt ned betydelig ressurser på å tilby en stadig bedre nettbutikk. Fra en forsiktig start med oppkjøpet av Sportsnett i 2007, er dette i dag en sentral del av driften. Selv om hverdagen blir mer og mer digital, ser Anton Sport også viktigheten i de fysiske butikkene, der vi møter kunden og kan gi vår ekspertise og råd slik at kunden får akkurat det sportsutstyret de trenger.
Flere butikker kommer stadig til under Anton-paraplyen. Kjeden er nå representert fra Liertoppen i vest til Jessheim og Lillestrøm i øst, og så langt syd som Ski som siste tilskudd. Felles er at alle butikkene er heleide av konsernselskapet Mobo Sportsholding. Høsten 2022 feirer Anton Sport 90 år. Fra starten av har de ansatte vært en viktig faktor til suksessen. Med deres fagkunnskap og lidenskap utgjør de hjertet i Anton Sport.
Målet er fortsatt å tilby Europas beste service, kjente merkevarer, fagkunnskap og gode kjøp.