Spark 910Unisex
Om produktet
Når du tenker på den perfekte terrengsykkelen, så er Scott Spark 910 det rette valget. Hvorfor, spør du? Vel, bortsett fra at den er rask, lett og svært kapabel på ulike typer terreng, så ser den rett og slett utrolig bra ut.
Med den nye Sparken kan du justere styrevinkelen med 0,6 grader slakere eller brattere. Dette kan gjøres uten å klippe kabler eller tømme bremser. Alt du må gjøre er å demontere styret, rotere headset-koppene 180 grader og montere sammen igjen.
Tilgangen til depmerdn via området for bunnbraketten er forenklet med en luke. Dette gjør det enkelt å justere tilbakeslag, kompresjon, trykk i støtdemperen, og å installere ell...
Når du tenker på den perfekte terrengsykkelen, så er Scott Spark 910 det rette valget. Hvorfor, spør du? Vel, bortsett fra at den er rask, lett og svært kapabel på ulike typer terreng, så ser den rett og slett utrolig bra ut.
Med den nye Sparken kan du justere styrevinkelen med 0,6 grader slakere eller brattere. Dette kan gjøres uten å klippe kabler eller tømme bremser. Alt du må gjøre er å demontere styret, rotere headset-koppene 180 grader og montere sammen igjen.
Tilgangen til depmerdn via området for bunnbraketten er forenklet med en luke. Dette gjør det enkelt å justere tilbakeslag, kompresjon, trykk i støtdemperen, og å installere eller erstatte kabelen for vårt TwinLoc Suspension System.
Med TwinLoc kan en rytter effektivt kontrollere hele rammen, gaflene og støtdemperen som et system. En sykkel med 150 mm fjæring, riktig innstilt, har mer sag enn en sykkel med 130 mm. Det er den ekstra fjæringen som gjør det mer moro å sykle og mer kapabel på nedoverbakker, men den større sag har en overdreven effekt på sykkelens geometri og klatreevne. Der kommer TwinLoc inn.
En full fjæringssykkel vil aldri ha suksess uten en god fjæringsdesign. Vi tror fortsatt at det er den beste tilnærmingen for teknisk terrengløp og rask, slagkraftig singletrack. Sparkens fjæringslayout har en svært spesifikk og bevist kinematikk og mindre u-sprett masse. Bruk av et flekspunkt i setestagene er en ideell løsning for sykler i denne reiseområdet.
- Ramme: Spark Carbon HMF, Integrated Suspension Technology, Flex Pivot / Adjustable head angle, Syncros Cable Integration System, BB92 / UDH Interface / 12x148mm with 55mm Chainline
- Gaffel: FOX 34 Float Performance Elite Air FIT4, 3-Modes with low Speed adj. / Kabolt 15x110mm axle, 44mm offset / tapered steerer / Reb. Adj. / Lockout, 130mm travel
- Styrelager: Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System, +-0.6° head angle adjustment, ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB
- Bakdemper: FOX NUDE 5T EVOL Trunnion, SCOTT custom w. travel / geo adj., 3 modes: Lockout-Traction Control-Descend, Custom large Air volume / DPS / Reb. Adj., Travel 120-80-Lockout / T165X45mm
- Remotesystem: SCOTT TwinLoc 2 Technology, Suspension & Dropper Remote, 3 Suspension modes
- Hjul: Syncros Silverton 2.0-30 6 Bolt, (F): 15x110mm, R: 12x148mm, 30mm Tubeless ready rim 28H / Micro Spline, Syncros Axle w/Removable Lever with 6mm Allen, T30 and T25 Tools
- Dekk: (F) Schwalbe Wicked Will 29x2.4" EVO, Super Race / TLE / 67EPI / Addix Speed Soft, (R) Schwalbe Wicked Will 29x2.4" EVO, Super Race / TLE / 67EPI / Addix Speed Grip
- Krank: Shimano XT FC-M8120-1 / Hollowtech 2, 32T
- Kranklager: Shimano SM-BB71-41A / shell 41x92mm
- Kjede: Shimano SLX CN-M7100
- Kasett: Shimano XT CS-M8100-12 / 10-51 T
- Gir: Shimano XT RD-M8100 SGS, Shadow Plus / 12 Speed
- Girskifter: Shimano XT SL-M8100-IR / Rapidfire Plus, Ispec EV clamp
- Bremser: Shimano XT M8120 4 Piston Disc
- Bremseskiver: Shimano SM-RT76 / 6 Bolt / F&R 180mm
- Styre: Syncros Fraser iC SL DC Carbon, 0° rise / back sweep 8° / mini Rise / 760mm, Syncros Performance XC lock-on grips
- Sete: Syncros Tofino 1.5 Regular, Titanium rails
- Setepinne: FOX Transfer Performance Elite Dropper Post, 31.6mm / S size 125mm / M size 140mm / L size 150mm / XL size 150mm
- Vekt: ca. 12.3 kg